ZKitapToPdf

49 Yorum

İsminden de anlaşılacağı üzere...





Akıllı tahta kitap uygulamalarının (ZKitap) ekran görüntülerini alıp, *.pdf dosyasına çevirmeye yarayan bir uygulama.

İster tek seferde tüm kitabı, isterseniz sayfa aralığını *.pdf dosyasına çevirebilirsiniz.


1- Başlangıç (x ,y) koordinatları yazılır.
2- Bitiş(x, y) koordinatları yazılır.
3- Bekleme -> 500,1000,1500, ... gibi değerler yazılır. (500 = 0,5 sn) (Bu ayarı bilgisayarınızın hızına göre değiştiriniz)
4- Sayfa Sayısı -> Kaç sayfayı pdf dosyasına çevirmek istiyorsanız o değeri yazın.
5- Sayfa Değiştirme (x, y) koordinatları yazılır.
6- Dosya Adı -> Programın çıktısı için bir dosya ismi yazınız.
7- Başla -> Butonuna tıklandığı anda ekran görüntüleri alınmaya başlayacak. Bitiminde ise;
8- Pdf -> Butonuna tıklanır ve uygulama aldığı ekran görüntülerini "Arşiv" klasörüne kaydeder ve uygulamanın bulunduğu klasöre Dosya Adı bölümüne yazdığınız isim ile pdf dosyasını çıkarır.



 

49 yorum

Yazıları netleştirmek için ne önerirsiniz?

Yazıların netleşmesi için bilgisayarınızın ekran çözünürlüğünün yüksek olması gerekiyor

Program z kitap sayfasını çevirmiyor.. mesela 12 sayfa diyorum. 12 tane ilk sayfadan çıkarıyor.

hep aynı sayfayı çıkrayor nasıl çözerim

Bekir bey dediğiniz her şeyi yaptım ama pdf dosyasına bastığımda dosyayı hiç bir yerde bulamıyorum. Z kitap doayasına da baktım fakat yok.

YÜKSEK ÇÖZÜNÜRLÜKTE DE FARK ETMİYOR. VE KOORDİNATLAR TUTMUYOR. SAYFANIN YARISINI ALIYOR

resimlerin çözünürlüğünü ayarlama özelliği eklenebilir.
ekran çözünürlüğünü baz alarak %100,%90, %50 gibi düşürmesi gibi.

Emin bey, bu konu ile ilgili çalışmalar yaptım ama sizin öneriniz doğrultusunda da bir çalışma yapayım. Teşekkürler

Hocam elinize sağlık güzel bir program yapmışsınız. Tek sorun resim kalitesinin biraz düşük olması. Ekran görüntüsünü sanırım jpg formatında alıyor. Eger mümkünse ekran görüntüsünü bmp ya da png formatında alsa sanırım biraz daha iyi olur. Teşekkür ederim.

Mustafa bey, öncelikle teşekkür ederim. Görüntüyü biraz daha netleştirmek için ekran yönünü dikey olarak değiştirip deneyebilirsiniz. https://youtu.be/LgTPIClO3AU yorumlarda bahsetmiştim. Resim formatını hangi formatta alıyor şuan hatırlamıyorum birazdan kodlara bakayım ama gerçek çözüm Ekran kartında. Ekran kartının özelliklerine ulaşıp özelliklerini arttırabilirsiniz görüntü daha da netleşir.

Dikey olarak kayıt yaparak biraz daha iyi bir görüntü elde etmiştim. Ekran kartından çözünürlük mü arttırmamı istiyorsunuz? Şuan çözünürlük FHD. Daha fazlasına monitörüm destek vermiyor malesef.
Print screen ile ilgili biraz araştırma yaptığımda BMP olarak kayıt almanın daha iyi olduğu yorumlarını gördüm. PNG de olabilir yazmışlar. Eğer print screen olayında değişiklik yapabilirseniz (zaten bakacağınızı söylemişsiniz) daha iyi bir sonuç alınabileceğini umuyorum :)

Bekir hocam meraklı gözlerle programı güncellemenizi bekliyoruz :)

Öncelikle mesajlarınız için hepinize teşekkür ederim. Bu platformda olsun youtube platformunda olsun yazdığınız mesajlar, verdiğiniz fikirler doğrultusunda çalışmalar yaptım.
Fakat bu uygulamayı sonlandırma kararı aldım.

Bu uygulama yerine yeni bir uygulama yazdım.
https://bekirberginbaysal.blogspot.com/2020/05/ekran-kayt.html
Yorumlarınızı bekliyorum.

Merhabalar Bekir bey, yukarıda arkadaşların yazdığı çözünürlük ve PDF kalitesi sorunlarını bilgisayarımın ekran kartı çok iyi olmadigi için ben de yaşamıştım. Bu yeni programı görünce heyecanlandım. Ancak açılışta kucuk bir net framework pencerisi açılıp hata veriyor, kapatabiliyorsunuz ama bütün ayarları yapıp çalıştır dediğinizde yine aynı encoder.resources.dll diye bir hata veriyor. Bir de ekranı çevirdiğinizde Z kitap sayfası otamatik ekranı kaplamiyor, buyuttugunuzde de sayfa değiştiğinde tekrar küçülüyor. Bir de şunu sorayim: kurulum klasorunun içerisine 6 tane dll uzantılı dosya koymuşsunuz bunlarla bir işlem mi yapacağız ? Şimdiden çok teşekkür ederiz.

Bekirbey bilgisayarın ekranını yan çevirme sorununu hallettim, programın çalışmaması da parametreleri doğru girmememiş o da halloldu ve çok güzel çalıştı. Emeginiz için tekrar çok teşekkür ederim. ancak daha önce yukarıda bahsettiğim uyarıları açılırken de kapatırken de hala veriyor.

Merhaba sanırım bir dll dosyasını eklemeyi unutmuşum. Şimdi yeniden yükledim. Tekrar deneyebilirsiniz. Eğer bir hata olursa ekran görüntüsünü gönderir misiniz?

Merhabalar Bekir hocam, birkaç foto aldım ama mailinizj mi gondereyim. hbas05@hotmail.com benim mail

Hocam mailinize attım fotolari, size zahmet olmaz da bakarsanız çok sevinirim. Belki benim gibi başkalarında da çıkar bunuyari. Tekrar çok çok teşekkür ederim

.net hatası alanlar aşağıdaki adresten sdk yı yüklediği zaman sorun çözülecektir.

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=27870

Bekir hocam çok teşekkür ederim, abi gönderdiğin linkteki eklentiyi kurdum acilista hata mesaji vermedi. Büyük bir ihtiyacımızı giderdim. Kolay gelsin

eline koluna sağlık hocam daha kullanışlı hale geldi pdfler çok teşekkkürler

Merhabalar. Bekir hocam eline sağlık program daha güzel bir hal almış. Bu uygulamadan en iyi sonucu alabilmek için ekran çözünürlüğünü en üst seviyeye getirmek ve ekranı dikey konumuna getirmemiz gerekiyor.

Benim monitörümün çözünürlüğü en fazla FHD(1920x1080) oluyor. Ekran kartım üstünü destekliyor fakat monitörüm izin vermiyor. Ama telefonum 2560x1440 çözünürlüğe kadar çıkabiliyor. Ben de "Spacedesk" uygulaması ile bilgisayarımın görüntüsünü telefonuma yansıttım. Telefondaki ekranı ana ekran olarak ayarladım ve dikey konuma getirdi. Programı telefonum üzerinde kullandım. Sonuç olarak daha da iyi oldu. Çünkü çözünürlüğü ne kadar iyi yaparsanız sonuç o kadar iyi oluyor. :)

Merhabalar Mustafa Bey. Öneriniz için teşekkürler. Deneme yapacağım.

indilmiyor nasıl indiririm

https://bekirberginbaysal.blogspot.com/2020/05/ekran-kayt.html

Bu linkteki uygulamayı indiriniz.

merhaba hocam programı mail atarmısınız acaba indirilmiyor ibrahimozturk02@gmail.com

süper bir uygulama. sonlandırma yerine geliştirilse daha iyi olurdu

Bu uygulamayı tablette kullanabiliyor muyuz?

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Bekir Bergin BAYSAL Bey iyi akşamlar. Yeni bir bilgisayar aldım. Ekran 1920*1080 çözünürlü
kte. Ancak bu programda koordinatları yazmama rağmen fotoğrafları alamıyorum. Program çalışıyor fakat boş sayfalar veriyor. Bazı sayfalarda çok küçük bir kısım var. Ne yapmam gerekiyor.
Teşekkür ederim.

Z Kitabı açınca tam ekran oluyordu. Sanırım bir ayarı karıştırdım. Şimdi z kitap uygulamasını açınca tam ekran olmuyor.Altta görev çubuğu görünüyor. Bu nedenle yatay da yapsam dikey de yapsam tam sayfa olmuyor. Nasıl düzeltirim acaba bu sorunu?

https://youtu.be/5kkd7QEM-qo olabilecek en kaliteli şekilde bu şekilde cevirebilirsiniz.

Uygulamanız fernus z kitaplarda çalışıyor. ekran dikey çevirince daha net hale geliyor sayfalar.Ancak impark akıllı tahta uygulamalarında ekran dikey konuma getirildiğinde sayfadaki soruların boyutu iyice küçülüyor.Bu sorunu nasıl düzeltebiliriz? Ya da siz uygulamanızı impark akıllı tahta uygulamalarında denediniz mi hiç?

Bu uygulamayı yüliyemiyorum dosyalarınızı ayrıştırılamadı yazıyor nasıl yapabilitim

Uygulamayı pdfye dönüştürüyorum ancak alt tarafta epey boşluk kalıyor. Bunu nasıl düzeltebilirim acaba?

Bekir bey ekran görüntüsünü netleştirmek için ekranı dikeye çekip uygulamayı açtığımızda sayfalar küçük ebatta geliyor ve her sayfa için tek tek büyütüp programınızı çalıştırmam gerekiyor. Yanlız bu bazı zkitaplarda böyle. Öneriniz nedir?

mükemmelsin Bekir hocam.Bu z kitap to pdf programı için aklıma geldikçe sana hergün dua ediyorum.Yani harika bir iş çıkarmışsınız.Bütün dileklerinizin kabul olmasını diliyorum.Sizin gibi bir öğretmenle gurur duyuyorum.Bu programı yapmak tamamen zeka işi tebrik ve takdir ederim.

HOCAM ŞUAN HATA VERİYOR PROGRAM defalarca denedim

işlenmemiş alan bulundu diyor

tek sorunumuz büyüteç ve soru işareti kaldırabilmek galiba

malum z kitaplara google play üzerinden de ulaşabiliyoruz bu proğramı androit için yapabilme imkanı var mı

Hocam, emeğinize sağlık. Ekranım 1080p çözünürlükte olduğu halde yine de yazılarda bozulma oluyor. çözünürlükten ziyade DPI oranıyla alaklı olabilir mi? Sanırım yazılım ekran görüntüsünü Standart 96 dpi çözünürlükte kaydediyor. 96 - 300 - 600 dpi şeklinde ayarlama seçeneği olabilir mi?

Büyüteç, soru işareti veya anahtar kaldırmak için klasörlerde bulunan svg uzantılı dosyalardan kaldırmak istediğiniz işareti bulup silebilirsiniz.

Merhabalar, programın kaynak kodunu paylaşma gibi bir durumunuz söz konusu mu?

Ekran çözünürlüğü için bir ayar yapmamız gerekiyor mu? Zira sayfanın koordinatlarını doğru yazmama rağmen farklı bir bölgenin resmini çekiyor. Bilgisayarımın ekran çözünürlüğü 1920x1080.

Levent hocam sağ tık -> Görüntü Ayarları -> Ölçek ve Düzen %100 olması gerekli

Yorum için açıklama